Zomaar een dag bij een van onze verkoopadviseurs
Wat doe je als je klanten niet kunnen of liever niet komen naar de showroom in tijden van het coronavirus?
Face-to-face of telefonische verkoop? Als je het mij vraagt face-to-face. Persoonlijke aandacht is belangrijk, het laten zien van de producten / opties werkt in een showroom veel beter dan via de telefoon. Uiteraard weet ik dat dit niet altijd mogelijk is, zeker in deze tijd van het coronavirus niet. Graag deel ik het volgende met je ter inspiratie:
Afgelopen zaterdag 28 maart belde meneer naar de showroom voor meer informatie over een aluminium tuinkamer. In het telefoongesprek gaf meneer aan dat het idee al een tijdje speelt, 1 jaar om precies te zijn “Nu is de tijd dat wij er klaar voor zijn om een keuze te maken”.
“Graag maak ik met u een afspraak in onze showroom om de wensen door te nemen, de verschillende veranda’s met opties te bekijken” Dat gaat helaas niet, wij waren zeker van plan om langs te komen, maar onlangs ben ik teruggekomen van de wintersportvakantie en in verband met de RIVM maatregelen stellen wij het bezoek aan de showroom uit. Dat neemt niet weg dat wij wel graag informatie met een prijsopgave willen van jullie.
In het telefoongesprek afgelopen zaterdag zijn de wensen doorgenomen. Diezelfde dag is het voorstel uitgewerkt en per mail verstuurd. Zondagavond reageerde de klant met een aantal vragen / opmerkingen. Maandagochtend 30 maart onder het genot van een bak koffie neem ik de vragen punt voor punt door en stuur ik het voorstel opnieuw toe met daarin de wijzigingen.
Ik sta op het punt om naar de bakker en de slager te gaan terwijl mijn telefoon bliept. Er is een nieuw bericht ontvangen:
“Dag Aart-Jan
Ik ben nu t/m 13:30 uur in de gelegenheid om de offerte te doorlopen!
Gr."
Met toegestane snelheid haast ik mij naar het dorp om de lunch te halen. Hap > slik > weg > handen wassen! Klaar om de klant te bellen en de offerte te bespreken.
Specifiek wordt er doorgepraat over de zonwering. Boven of onderdakzonwering, met of zonder ritsgeleiding, veel of weinig licht, hoe zit het met de temperatuur. “De thermische grens blijft altijd bij de woning, oftewel de tuinkamers zijn niet 100% geïsoleerd. Ter inspiratie stuur ik de klant een impressie van een opgeleverd project van een aluminium tuinkamer met daarin design heaters die zorgen voor warmte.
Woensdag 1 april 2020
De klant is er bijna uit. Gaat het een boven of onderdakzonwering worden? Het wordt een onderdakzonwering! Begin van de middag ontvang ik het geweldige bericht “Beste Aart-Jan, zoals net besproken hierbij de bevestiging dat we akkoord gaan met de laatste offerte”. Een inmeetafspraak staat gepland op locatie (uiteraard met de RIVM maatregelen) en het project staat gereserveerd in de planning voor de uitvoering.
Zaterdag telefonisch contact over een prachtige tuinkamer, 4 dagen later op 1 APRIL (geen grap) een nieuw project!
Reacties (0)